Ölands Golfklubb Ölands Golfklubb

Ordningsföreskrifter

Avbokningsregler på Ölands GK

Bokande spelare är ansvarig för att ev avbokning görs senast 3 timmar innan starttid. Sker avbokning senare än så har klubben rätt att debitera gäst full greenfee och medlem 100 kr. Avbokning görs via Min Golf eller via telefon 0485-272 00.

Därutöver gäller följande ordningsföreskrifter för allt spel på klubben.

Vårdad klädsel, inte badshorts eller strandlinne, krävs på banan och i klubbhuset.

Daglig kontroll av greenfee och spelrätt utförs av representanter på Ölands GK. För person med golfutrustning på banan som inte löst greenfee eller saknar aktivt medlemskap i Ölands GK, utgår dubbel gällande greenfee.

Golfskor med metallspikar är inte tillåtna i klubbhuset.

Barn i barnvagn får, på egen risk, medtas i sällskapsspel.

Kopplad hund får, på egen risk, medtas vid sällskapsspel. Bajspåse måste användas.

Spelare bör inte störa andra spelare med elektroniska apparater. (t ex mobiltelefoner)

Hela bunkerkrattan skall placeras i bunkern med skaftet i hålets spelriktning.

Det är tillåtet att ta en paus på högst 10 minuter vid ”scoring area” efter hål 9. Om efterföljande grupp inte önskar ta paus har den rätt att gå igenom. Grupp som är mer än startintervallet efter gruppen framför har inte rätt till paus.

Banpersonalen har alltid företräde. Spelare måste invänta tecken från banpersonalen innan slaget slås.

Överträdelse av en ordningsföreskrift kan ge tillsägelse eller disciplinär åtgärd.

Källatorp i mars, 2021
Tävlingskommittén, Ölands GK