Årets första seriematch i Smålandsserien spelades på Ölands GK på måndagen för H70.
Nytt för i år är att divisionerna är borta. För att undvika långa resor är Småland indelat i sex olika regioner med 6-8 lag i varje region. Vi tillhör region 6 tillsammans med Ekerum, Saxnäs, Kalmar, Möre och Nybro. Segraren i varje region spelar final den 14 sept på Hook efter fyra matcher.
Första matchen lyckades Kalmar bäst följt av Ekerum och Nybro. Nästa match blir i Saxnäs den 1 juni. Vi får hoppas på lite varmare väder då, dagens väder gjorde banan svårspelad i den kyliga vinden.
Ronny Cedertorn